Margriet Kaptein Hillegomstraat 12 1058 LS Amsterdam

Zit-fit, oefeningen om achter je bureau te kunnen doen

pasted-image

 

Een actieve werkhouding en dynamisch werken: hoe doe je dat?
Dit leer je in de zit-fit.

Deze cursus leert je actief en dynamisch te blijven tijdens je werk. Dit kan ook zonder fietsstoel onder je buro of een loopband in de vergaderzaal. Een actieve werkhouding houdt je scherp van lichaam en geest.

Dynamisch werken zorgt voor een betere gezondheid. Uit onderzoek van bijvoorbeeld TNO blijkt dat ‘sedentair gedrag’ oftewel lang zitten slecht is voor onze algehele gezondheid. Ook kun je het verschil duidelijk merken als je zorgt voor genoeg beweging tijdens je werk.
Hoe statisch of dynamisch is jouw werkhouding? En hoe verhoudt dit zich met de hoeveelheid druk die je ervaart van je werk? Daarmee bedoelen we dat de inspanning die je levert tijdens je werk vaak niet overeenkomt met de passiviteit van het zitten. Als het voelbaar druk en inspannend is dan heb je ook een lichamelijke uitlaatklep nodig.

De zit workout achter je bureau geeft een stress-out voor je geest, maakt je sterker, actiever en bewuster.

Zit jij grotendeels van de dag? Heb je drukke baan?
Kun je je draai niet vinden, heb je nek of rugpijn door het lange zitten?
Leer je zithouding te optimaliseren door dynamisch en actief te zitten!
Haal de druk van de ketel door regelmatig tijdens je werk fysiek in beweging te blijven.

 

"zitten is het nieuwe roken", 3 uur tv kijken is nog erger dan 8 uur zittend werken.
AAAAAARCHHH wat een nare berichten!

Een aantal algemene tips:
Kom iedere 20 minuten in beweging, zit actief, ga staand vergaderen of overleggen, ga lopen in de pauzes ipv kletsen op de rand van de tafel van je collega. En…doe een work-out zittend om je houding te optimaliseren.

Aan zittend werk is niet makkelijk te ontsnappen. De work-out kun je inlassen in je dagprogramma. Het maakt je bovendien bewust van je houding en de behoefte van je lichaam om te bewegen.

Inhoud van de zit workout:

 

  • Info over gunstige zit en werkhouding: het hoe en waarom
  • Analyse van de eigen zithouding
  • Oefenen om de zithouding te optimaliseren; souplesse en kracht in rug, schouders en nek.
  • Oefeningen voor lichaamsbewustwording die nodig is om actief, dynamisch en ontspannender te zitten.
  • energizers om samen energie op te doen met collegae.

 

Kosten: €200,- in een groep van maximaal 8 personen,
voor vier keer inclusief hand-out met informatie en oefeningen.
Individueel; €150,- voor een intake en onderzoek

 

Kijk hier voor informatie over therapie voor langdurige lichamelijke klachten/psychosomatische klachten.

Sluit Menu